I dette uddrag af et interview til udgivelsen 'On the definition of learning', fortæller professor Paul Cobb fra Vanderbilt Peabody College i Nashville om det store forskningsprojekt MIST og om deres greb på kompetenceudvikling af lærere og ledere.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
An interview with Paul Cobb
Forfatter(e)
Ane Qvortrup, Merete Wiberg og Peder Holm-Pedersen
Udgiver
University Press of Southern Denmark
Udgivelse
On the Definition of Learning, s. 246-271
Genre
Formidlingsartikel
Omfang, antal sider
25
Udgivelsesår
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin

Magasin #35
er ude nu
Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.
Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt?
Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene
Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.