Forskning i fagfællebedømmelse viser, at der er delte meninger blandt de studerende, når det kommer til brugen af fagfællebedømmelse der skal forbedre skolearbejdet. Tidligere forskning peger på, at det enten skyldes manglende elev-feedback, eller for stor forskel på hvad eleverne opfatter som godt skolearbejde.
Formålet med rapporten er at undersøge fagfællebedømmelse i naturfagsundervisningen som social praksis, med det formål at bidrage til forståelse af de praktiske egenskaber (læs: affordance) og begrænsninger ved at bruge fagfællebedømmelse som et værktøj i undervisningen.

NB. Rapporten er på engelsk.

Titel: Using and rejecting peer feedback in the science classroom: a study of students’ negotiations on how to use peer feedback when designing experiments
Forfatter: Jens Anker-Hansen & Maria Andrée
Institution: Statens Skolverk & Stockholms Universitet
Udgivelse: Research in Science & Technological Education (vol. 37)NO. 3, s. 346–365