Danmark er fortsat langt fra målet om, at 95 pct. af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Det kan der naturligvis være flere årsager til. I det følgende fokuseres på betydningen af det faglige niveau i folkeskolen, men ungdomsuddannelsernes indhold og form kan selvsagt også spille en rolle ligesom de unges personlige og sociale kompetencer og graden af forældreopbakning til uddannelse osv. kan spille ind.
Sammenhængen mellem folkeskolens faglige niveau og sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse
Fakta
Titel: Sammenhængen mellem folkeskolens faglige niveau og sandsynligheden for at gennemføre en ungdomsuddannelse
Forfatter: Jørgen Søndergaard
Institution: Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Genre: Notat
Omfang: 8
Årstal: 2011
Forfatter: Jørgen Søndergaard
Institution: Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Genre: Notat
Omfang: 8
Årstal: 2011