Artiklen diskuterer, hvordan ønsket om at styrke børn og unges kreative kompetencer inspirerer til en styrkelse af de praktisk-musiske fag og til at integrere disse i andre fag. Artiklen viser samtidig, hvordan dybtgående kulturelle og professionelle strukturer samt kortsigtede politiske valg truer med at afspore denne udvikling.
Positioner og potentialer på vej mod en kulturdidaktik
Fakta
Titel: Positioner og potentialer på vej mod en kulturdidaktik – Mål og midler for de praktisk-musisk-kunstneriske fag set fra et materielt kulturelt perspektiv
Forfatter: Lisbeth Haastrup
Institution: Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse: CURSIV 2009 (4) s. 163-189
Genre: Forskningsartikel
Omfang: 27
Årstal: 2009
Forfatter: Lisbeth Haastrup
Institution: Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse: CURSIV 2009 (4) s. 163-189
Genre: Forskningsartikel
Omfang: 27
Årstal: 2009