Gymnasieforskning.dk  samler og formidler forskning i de gymnasiale uddannelser på tværs af danske forskningsinstitutioner. I databasen samler vi dansk forskning, rapporter, artikler, mv, om de gymnasiale uddannelser. Adgang til databasens megen forskning er gratis.

Gymnasieforskning.dk udgiver også magasinet Gymnasieforskning. I journalistisk bearbejdede artikler præsenterer magasinet ny og aktuel forskning om aktuelle problemstillinger og udfordringer på en praksisnær og –relevant måde. Magasinet udkommer tre gange årligt.

Læs mere om magasinet her

Vi vil meget gerne have dit input og høre, hvad du, som bruger og læser, synes om både magasin og database og hvilke konkrete udfordringer, du mener, at der bør sættes fokus på. Du kan enten skrive til Gymnasieforskningredaktionen@gymnasieforskning.dk eller på vores Facebookside. På Facebooksiden præsenterer vi også løbende den seneste forskning, der er blevet gjort tilgængelig i databasen. Her kan man dele og anbefale relevant forskning til kolleger.