This dissertation can be read as an attempt to explore the widespread assumption that games have educational value within the context of formal schooling. More specifically, this study tries to answer a number of questions related to this assumption: Why should games have a place in formal education? How should educational games support teaching and learning? And what characterises “good” educational game design? The educational use of games is seen as a social phenomenon in which the dynamic interplay between different actors – game design, teachers and students – implies on-going negotiations and interpretations of mutually constituted scenarios, discourse and interaction patterns.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Playful Knowledge - An Explorative Study of Educational Gaming
Forfatter(e)
Thorkild Hanghøj
Udgiver
DREAM: Danish Research Centre on Education and Advanced Media Materials, Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
341
Udgivelsesår
2008
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.