NCFF har på baggrund af mere end 200 fokusgruppeinterviews med elever fra grundskolen (3., 6. og 8. klasse) og de gymnasiale ungdomsuddannelser (1.g, 2.g og 3.g - stx, hhx og htx) undersøgt elevernes oplevelser af fremmedsprog og fremmedsprogsundervisningen - hvad motiverer, og hvad opleves som barrierer?
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Elevperspektiver på fremmedsprog fra grundskole til gymnasium: En motivations- og barriereanalyse
Forfatter(e)
Sonja Barfod Lund, Anne Sofie Jakobsen, Mette Skovgaard Andersen og Hanne Wacher Kjærgaard
Udgiver
Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF)
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
289
Udgivelsesår
2023
Sprogfag
Unge og uddannelse
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.