Forskningsdatabase
Abstract

NCFF har på baggrund af mere end 200 fokusgruppeinterviews med elever fra grundskolen (3., 6. og 8. klasse) og de gymnasiale ungdomsuddannelser (1.g, 2.g og 3.g - stx, hhx og htx) undersøgt elevernes oplevelser af fremmedsprog og fremmedsprogsundervisningen - hvad motiverer, og hvad opleves som barrierer?

Fakta
Titel
Elevperspektiver på fremmedsprog fra grundskole til gymnasium: En motivations- og barriereanalyse
Forfatter(e)
Sonja Barfod Lund, Anne Sofie Jakobsen, Mette Skovgaard Andersen og Hanne Wacher Kjærgaard
Udgiver
Det Nationale Center for Fremmedsprog (NCFF)
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
289
Udgivelsesår
2023

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.