Bjarne Skipper Petersen og Jens Højgaard Jensen har i MONA, 2007(3), en kommentar til min artikel i MONA, 2007(2), om naturvidenskab i gymnasiet efter reformen. De finder min “… tilsyneladende traditionelt instrumentalistiske opfattelse af sammenhængen mellem matematik og fysik i fysikundervisningen overfladisk og bekymrende.” Jeg har såmænd ikke så meget imod instrumentalisme – det er ofte ganske nyttigt at forholde sig instrumentalistisk til noget – men hvis BSP og JHJ har opfattet min artikel som et argument for en formelfri (og dermed matematikfri?) naturfagsundervisning, så har de fejltolket den. Bjarne Skipper Petersen og Jens Højgaard Jensens kommentar kan læses her. Jens Dolins oprindelige artikel kan læses her.

Download PDF → Eksternt link →

Fakta

Titel: En rereplik
Forfatter: Jens Dolin
Institution: Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse: MONA 2007 (4), s. 73, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Genre: Kommentar
Omfang: 1
Årstal: 2007