Digital dannelse er svært at definere, for det handler om mange ting. I dette tema undersøger Gymnasieforskning, hvad det er, og hvorfor det er vigtigt.    Samtidig er der eksempler på, hvordan Facebook-grupper er med til at danne eleverne som gymnasieelever og en artikel, der forklarer, hvad det i virkeligheden handler om, når de unge sender mærkelige billeder på Snapchat.

Interview med Christine Lehn-Schiøler, Christian Dalsgaard, Jette Kofoed og Vincent F. Hendricks fra Magsinet Gymnasieforskning 11.

Download PDF →

Titel: Tema: På sporet af den digitale dannelse. Interview med Christine Lehn-Schiøler, Christian Dalsgaard, Jette Kofoed og Vincent F. Hendricks
Forfatter: Camilla Mehlsen, Maj Juni, Marie Preisler
Institution: Center for undervisningsudvikling og digitale medier, Aarhus Universitet, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet, Institut for Kommunikation, Københavns Universitet