Warning: Illegal string offset 'date' in /var/www/gymnasieforskning.dk/public_html/wp-content/themes/theme/content-meta.php on line 5

Warning: Illegal string offset 'author' in /var/www/gymnasieforskning.dk/public_html/wp-content/themes/theme/content-meta.php on line 5

Warning: Illegal string offset 'category' in /var/www/gymnasieforskning.dk/public_html/wp-content/themes/theme/content-meta.php on line 5

Warning: Illegal string offset 'comments' in /var/www/gymnasieforskning.dk/public_html/wp-content/themes/theme/content-meta.php on line 5

Dygtige faglærere spiller en helt afgørende rolle i forhold til at udvikle undervisning af høj kvalitet. Det kan blandt andet være som coach for andre lærere, hvor de i nogle tilfælde helt skal overtage undervisningen i enkelte lektioner for at skabe nye forestillinger om, hvad god undervisning er. Det fortæller professor Paul Cobb fra Vanderbilt University i Nashville, som Gymnasieforskning havde inviteret til Danmark for at lede et todages seminar, om hvordan skoler udvikler deres undervisningspraksis.

Læs mere om seminaret og se slides her: https://www.gymnasieforskning.dk/seminar-med-paul-cobb-reform-og-udviklingsarbejde-sa-det-gor-en-forskel-i-undervisningen/

Download PDF →

Fakta

Titel: Dygtige lærere er guldet. Interview med Paul Cobb
Forfatter: Andreas Vappula Nilsson og Peder Holm-Pedersen
Institution: Vanderbilt University, Nashville, USA
Udgivelse: Magasinet Gymnasieforskning (14), s. 26-31
Genre: formidlingsartikel
Omfang: 6
Årstal: 2018