Gymnasieforsknings nyhedsbrev nr. 4 – GymForsk #4.

Gymnasieforskning inviterer til konference!

Den verdenskendte amerikanske uddannelsesforsker og matematikdidaktiker Paul Cobb har gennem de seneste ti år stået i spidsen for et af verdens største empirisk baserede forskningsprojekter om, hvordan man bedst udvikler kvalitet i matematikundervisning on a large scale, det såkaldte MIST-projekt.

På konferencen præsenterer professor Paul Cobb og to af hans forskningskolleger, Erin Henrick og Kara Jacksonderes vigtigste forskningsresultater – og diskuterer dem i en dansk kontekst.

Om eftermiddagen har Gymnasieforskning.dk i samarbejde med Matematiklærerforeningen for Gymnasie og HF udviklet en workshop, hvor vi sætter specifikt fokus på udvikling af matematik i gymnasiesektoren.

Konferencen er relevant for ambitiøse matematik-faggrupper og faggruppe-repræsentanter, uddannelses- og pædagogiske ledere og andre, der arbejder med udvikling af matematikundervisning.

Tid og sted:

16 maj, kl. 9.30 – 16 på DPU i Emdrup

Download PDF →

Titel: GymForsk #4 Udvikling af matematikundervisning – hvad skal der til?
Forfatter: Gymnasieforskning
Genre: nyhedsbrev